Oferta
Zielone szkoły
Warszataty
Szkolenia
Kolonie letnie
Noclegi
Ośrodek wyposażony jest w:
-
dwie sale konferencyjne (na 60 i 20 osób) z profesjonalnym sprzętem
multimedialnym (projektor, dvd, video, wizualizer) - bogato wyposażone laboratorium do badań biologicznych i chemicznych
- salę bioróżnorodności
- bazę noclegową na 48 osób (boksy dwupokojowe i trzypokojowe z odrębnymi łazienkami)
- kuchnię z zapleczem i stołówką na 60 osób
- ogródek grillowy ze stołami i ławami
- świetlicę dla gości wyposażoną w TV
- boiska do piłki nożnej i siatkowej
- infokiosk
- ogrodzony teren z miejscami do parkowania
ZESTAW PROGRAMÓW NAUCZANIA
Do zaoferowania mamy trzy zestawy programów nauczania
Szkoły podstawowe (klasy 1-3)
Szkoły podstawowe
(klasy 4-8)
Szkoły ponadgimnazjalne
Szkoła Podstawowa (klasy 1-3)
Zestaw programu nauczania
- Marsz na orientację w terenie
- Cel i zasady monitorowania środowiska. Metody pomiaru zanieczyszczeń wody.
- Sieć NATURA 2000 jako nowa forma ochrony przyrody
- Wpływ zanieczyszczeń na zagrożone gatunki roślin i zwierząt
- Bioróżnorodność co to i dlaczego zanika?
- Mini quiz przyrodniczy
- Odnawialne źródła energii. Wprowadzenie. Pojęcia i definicje
- Pomiar prędkości i kierunku wiatru w naturalnym otoczeniu. Poszukiwanie miejsc na potencjalną instalacje generatorów wiatrowych. Małe elektrownie wiatrowe
- Pomiar prędkości nurtu wody. Poszukiwanie miejsc do potencjalnej budowy generatorów wodnych
- Podstawowe pojęcia i definicje: odpady, recykling, utylizacja, surowce wtórne, segregacja śmieci
- Klasyfikacja i produkcja odpadów
- Zasady dobrego konsumenta
- Co dzieje się z odpadkami? Dlaczego segregacja odpadów jest ważna?
- Recykling. Pięć kolorów recyklingu
- Dzikie wysypiska śmieci i zagrożenia związane z ich istnieniem
- Segregacja odpadów, to proste… – krzyżówki, kolorowanki/
- Szkło, plastik, metal, papier – gdzie ich miejsce? – opowiadania, wierszyki/zajęcia w plenerze z wykorzystanie planszy edukacyjnych/
- Wykład „Ciekawostki ze świata zwierząt”
- Wyprawa terenowa ścieżką przyrodniczą – rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt
- Zajęcia laboratoryjne: Obserwacje mikroskopowe, przygotowywanie preparatów mikroskopowych
- Sala komputerowa – Usługi ekosystemowe
- Marsz na orientacje w terenie/park linowy/
- Najnowsze odkrycia biologii w dziedzinie nauk przyrodniczych
- Warsztaty teoretyczne i plenerowe – Formy terenu, procesy morfologiczne a struktury skalne
- Zagadki o lesie-prezentacja
- Warsztaty terenowe ścieżką przyrodniczą/rozpoznawanie drzew/
- Wyprawa terenowa-rozpoznawanie płazów i gadów, przeprawa przez rzekę
- Typy lasów polskich
- Oznaczanie bezkręgowców wodnych i pospolitych gatunków roślin
- Odgłosy przyrody; Komunikacja zwierząt
- Co to jest niska emisja? – wprowadzenie, podstawowe pojęcia
- Przyczyny niskiej emisji
- Badanie zanieczyszczeń i jakości powietrza
- Skutki niskiej emisji
- Oddziaływanie zanieczyszczeń pochodzących z niskiej emisji na zdrowie człowieka
- Badanie zanieczyszczenia powietrza
- Ograniczenie niskiej emisji nie jest trudne!
Szkoła Podstawowa (klasy 4-8)
Zestaw programu nauczania
- Marsz na orientację w terenie. Pobór próbek do badań
- Cel i zasady monitorowania środowiska. Metody pomiaru zanieczyszczeń wody.
- Oznaczanie czystości wody metodą bioindykacji (biologiczną)
- Analiza wyników badań (forma tabelaryczna)
- Sieć NATURA 2000 jako nowa forma ochrony przyrody
- Wpływ zanieczyszczeń na zagrożone gatunki roślin i zwierząt
- Bioróżnorodność co to i dlaczego zanika?
- Mini quiz przyrodniczy
- Odnawialne źródła energii. Wprowadzenie. Pojęcia i definicje
- Proporcje zużycia energii. Światowe zużycie energii
- Pomiar prędkości i kierunku wiatru w naturalnym otoczeniu. Poszukiwanie miejsc na potencjalną instalacje generatorów wiatrowych. Małe elektrownie wiatrowe
- Źródła energii. Światowe zasoby energii. Energia pierwotna
- Pomiar prędkości nurtu wody. Poszukiwanie miejsc do potencjalnej budowy generatorów wodnych
- Konwersja energii świetlnej. Budowa i działanie urządzeń korzystających z OZE: solary, pompy ciepła, generatory wodne, wiatrowe, ogniwa paliwowe
- Badanie parametrów OZE – karty pracy.
- Podstawowe pojęcia i definicje: odpady, recykling, utylizacja, surowce wtórne, segregacja śmieci
- Klasyfikacja i produkcja odpadów
- Zasady dobrego konsumenta
- Selektywna zbiórka odpadów
- Co dzieje się z odpadkami? Dlaczego segregacja odpadów jest ważna?
- Recykling. Pięć kolorów recyklingu
- Dzikie wysypiska śmieci i zagrożenia związane z ich istnieniem
- Działania służące ochronie przyrody i poprawie stanu środowiska. Co wiem o odpadach?
- Wykład „Ciekawostki ze świata zwierząt”
- Wyprawa terenowa ścieżką przyrodniczą – rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt
- Zajęcia laboratoryjne: Obserwacje mikroskopowe, przygotowywanie preparatów mikroskopowych
- Sala komputerowa – Usługi ekosystemowe
- Marsz na orientacje w terenie/park linowy/
- Najnowsze odkrycia biologii w dziedzinie nauk przyrodniczych
- Pobór próbek do badań. Poznawanie zagrożonych roślin i zwierząt
- Badanie zanieczyszczeń gleby. Typy gleb i jej właściwości. Oznaczanie gleby
- Badanie zanieczyszczeń powietrza
- Warsztaty teoretyczne i plenerowe – Formy terenu, procesy morfologiczne a struktury skalne
- Zagadki o lesie-prezentacja
- Warsztaty terenowe ścieżką przyrodniczą/rozpoznawanie drzew/
- Wyprawa terenowa-rozpoznawanie płazów i gadów, przeprawa przez rzekę
- Typy lasów polskich
- Oznaczanie bezkręgowców wodnych i pospolitych gatunków roślin
- Odgłosy przyrody; Komunikacja zwierząt
- Badanie zanieczyszczeń wody, powietrza i gleby
- Co to jest niska emisja? – wprowadzenie, podstawowe pojęcia
- Przyczyny niskiej emisji
- Badanie zanieczyszczeń i jakości powietrza
- Skutki niskiej emisji
- Odnawialne źródła energii jako alternatywa dla niskiej emisji
- Oddziaływanie zanieczyszczeń pochodzących z niskiej emisji na zdrowie człowieka
- Badanie zanieczyszczenia powietrza; Mikroskopowe badanie warstwy pyłu
- Ograniczenie niskiej emisji nie jest trudne!
Szkoła Ponadgimnazjalna
Zestaw programu nauczania
- Marsz na orientację w terenie. Pobór próbek do badań
- Cel i zasady monitorowania środowiska. Metody pomiaru zanieczyszczeń wody
- Oznaczanie czystości wody metodą bioindykacji (biologiczną)
- Analiza wyników badań (forma tabelaryczna)
- Sieć NATURA 2000 jako nowa forma ochrony przyrody
- Wpływ zanieczyszczeń na zagrożone gatunki roślin i zwierząt
- Bioróżnorodność co to i dlaczego zanika?
- Mini quiz przyrodniczy
- Odnawialne źródła energii. Wprowadzenie. Pojęcia i definicje
- Proporcje zużycia energii. Światowe zużycie energii
- Pomiar prędkości i kierunku wiatru w naturalnym otoczeniu. Poszukiwanie miejsc na potencjalną instalacje generatorów wiatrowych. Małe elektrownie wiatrowe
- Źródła energii. Światowe zasoby energii. Energia pierwotna
- Pomiar prędkości nurtu wody. Poszukiwanie miejsc do potencjalnej budowy generatorów wodnych
- Konwersja energii świetlnej. Budowa i działanie urządzeń korzystających z OZE: solary, pompy ciepła, generatory wodne, wiatrowe, ogniwa paliwowe
- Badanie parametrów OZE – karty pracy.
- Podstawowe pojęcia i definicje: odpady, recykling, utylizacja, surowce wtórne, segregacja śmieci
- Klasyfikacja i produkcja odpadów
- Zasady dobrego konsumenta
- Selektywna zbiórka odpadów
- Co dzieje się z odpadkami? Dlaczego segregacja odpadów jest ważna?
- Recykling. Pięć kolorów recyklingu
- Dzikie wysypiska śmieci i zagrożenia związane z ich istnieniem
- Działania służące ochronie przyrody i poprawie stanu środowiska. Co wiem o odpadach?
- Wyprawa terenowa ścieżką przyrodniczą – rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt
- Zajęcia laboratoryjne: Obserwacje mikroskopowe, przygotowywanie preparatów mikroskopowych
- Sala komputerowa – Usługi ekosystemowi
- Marsz na orientacje w terenie/park linowy/
- Najnowsze odkrycia biologii w dziedzinie nauk przyrodniczych
- Pobór próbek do badań. Poznawanie zagrożonych roślin i zwierząt
- Badanie zanieczyszczeń gleby. Typy gleb i jej właściwości. Oznaczanie gleby
- Badanie zanieczyszczeń powietrza
- Warsztaty teoretyczne i plenerowe – Formy terenu, procesy morfologiczne a struktury skalne
- Zagadki o lesie-prezentacja
- Warsztaty terenowe ścieżką przyrodniczą/rozpoznawanie drzew/
- Wyprawa terenowa-rozpoznawanie płazów i gadów, przeprawa przez rzekę
- Typy lasów polskich
- Oznaczanie bezkręgowców wodnych i pospolitych gatunków roślin
- Badanie zanieczyszczeń wody, powietrza i gleby
- Co to jest niska emisja? – wprowadzenie, podstawowe pojęcia
- Przyczyny niskiej emisji
- Badanie zanieczyszczeń i jakości powietrza
- Skutki niskiej emisji
- Odnawialne źródła energii jako alternatywa dla niskiej emisji
- Oddziaływanie zanieczyszczeń pochodzących z niskiej emisji na zdrowie człowieka
- Badanie zanieczyszczenia powietrza; Mikroskopowe badanie warstwy pyłu
- Ograniczenie niskiej emisji nie jest trudne!
- Warsztaty laboratoryjne – sekcja ryby
- Warsztaty terenowe – wyszukiwanie miejsc zagrożeń środowiska
- Sporządzenie mapy zanieczyszczeń i zagrożeń w okolicy
- Analiza zagrożeń życia codziennego dla naszego zdrowia.