Oferta

Zielone szkoły

Warszataty

Szkolenia

Kolonie letnie

Noclegi

Ośrodek wyposażony jest w:

  • dwie sale konferencyjne (na 60 i 20 osób) z profesjonalnym sprzętem
    multimedialnym (projektor, dvd, video, wizualizer)
  • bogato wyposażone laboratorium do badań biologicznych i chemicznych
  • salę bioróżnorodności
  • bazę noclegową na 48 osób (boksy dwupokojowe i trzypokojowe z odrębnymi łazienkami)
  • kuchnię z zapleczem i stołówką na 60 osób
  • ogródek grillowy ze stołami i ławami
  • świetlicę dla gości wyposażoną w TV
  • boiska do piłki nożnej i siatkowej
  • infokiosk
  • ogrodzony teren z miejscami do parkowania

ZESTAW PROGRAMÓW NAUCZANIA

Do zaoferowania mamy trzy zestawy programów nauczania

Szkoły podstawowe (klasy 1-3)

Szkoły podstawowe
(klasy 4-8)

Szkoły ponadgimnazjalne

Szkoła Podstawowa (klasy 1-3)

Zestaw programu nauczania

  1. Marsz na orientację w terenie
  2. Cel i zasady monitorowania środowiska. Metody pomiaru zanieczyszczeń wody.
  3. Sieć NATURA 2000 jako nowa forma ochrony przyrody
  4. Wpływ zanieczyszczeń na zagrożone gatunki roślin i zwierząt
  5. Bioróżnorodność co to i dlaczego zanika?
  6. Mini quiz przyrodniczy
  7. Odnawialne źródła energii. Wprowadzenie. Pojęcia i definicje
  8. Pomiar prędkości i kierunku wiatru w naturalnym otoczeniu. Poszukiwanie miejsc na potencjalną instalacje generatorów wiatrowych. Małe elektrownie wiatrowe
  9. Pomiar prędkości nurtu wody. Poszukiwanie miejsc do potencjalnej budowy generatorów wodnych
  10. Podstawowe pojęcia i definicje: odpady, recykling, utylizacja, surowce wtórne, segregacja śmieci
  11. Klasyfikacja i produkcja odpadów
  12. Zasady dobrego konsumenta
  13. Co dzieje się z odpadkami? Dlaczego segregacja odpadów jest ważna?
  14. Recykling. Pięć kolorów recyklingu
  15. Dzikie wysypiska śmieci i zagrożenia związane z ich istnieniem
  16. Segregacja odpadów, to proste… –  krzyżówki, kolorowanki/
  17. Szkło, plastik, metal, papier – gdzie ich miejsce? – opowiadania, wierszyki/zajęcia w plenerze z wykorzystanie planszy edukacyjnych/
  18. Wykład „Ciekawostki ze świata zwierząt”
  19. Wyprawa terenowa ścieżką przyrodniczą – rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt
  20. Zajęcia laboratoryjne: Obserwacje mikroskopowe, przygotowywanie preparatów mikroskopowych
  21. Sala komputerowa – Usługi ekosystemowe
  22. Marsz na orientacje w terenie/park linowy/
  23. Najnowsze odkrycia biologii w dziedzinie nauk przyrodniczych
  24. Warsztaty teoretyczne i plenerowe – Formy terenu, procesy morfologiczne a struktury skalne
  25. Zagadki o lesie-prezentacja
  26. Warsztaty terenowe ścieżką przyrodniczą/rozpoznawanie drzew/
  27. Wyprawa terenowa-rozpoznawanie płazów i gadów, przeprawa przez rzekę
  28. Typy lasów polskich
  29. Oznaczanie bezkręgowców wodnych i pospolitych gatunków roślin
  30. Odgłosy przyrody; Komunikacja zwierząt
  31. Co to jest niska emisja? – wprowadzenie, podstawowe pojęcia
  32. Przyczyny niskiej emisji
  33. Badanie zanieczyszczeń i jakości powietrza
  34. Skutki niskiej emisji
  35. Oddziaływanie zanieczyszczeń pochodzących z niskiej emisji na zdrowie człowieka
  36. Badanie zanieczyszczenia powietrza
  37. Ograniczenie niskiej emisji nie jest trudne!

Szkoła Podstawowa (klasy 4-8)

Zestaw programu nauczania

  1. Marsz na orientację w terenie. Pobór próbek do badań
  2. Cel i zasady monitorowania środowiska. Metody pomiaru zanieczyszczeń wody.
  3. Oznaczanie czystości wody metodą bioindykacji (biologiczną)
  4. Analiza wyników badań (forma tabelaryczna)
  5. Sieć NATURA 2000 jako nowa forma ochrony przyrody
  6. Wpływ zanieczyszczeń na zagrożone gatunki roślin i zwierząt
  7. Bioróżnorodność co to i dlaczego zanika?
  8. Mini quiz przyrodniczy
  9. Odnawialne źródła energii. Wprowadzenie. Pojęcia i definicje
  10. Proporcje zużycia energii. Światowe zużycie energii
  11. Pomiar prędkości i kierunku wiatru w naturalnym otoczeniu. Poszukiwanie miejsc na potencjalną instalacje generatorów wiatrowych. Małe elektrownie wiatrowe
  12. Źródła energii. Światowe zasoby energii. Energia pierwotna
  13. Pomiar prędkości nurtu wody. Poszukiwanie miejsc do potencjalnej budowy generatorów wodnych
  14. Konwersja energii świetlnej. Budowa i działanie urządzeń korzystających z OZE: solary, pompy ciepła, generatory wodne, wiatrowe, ogniwa paliwowe
  15. Badanie parametrów OZE – karty pracy.
  16. Podstawowe pojęcia i definicje: odpady, recykling, utylizacja, surowce wtórne, segregacja śmieci
  17. Klasyfikacja i produkcja odpadów
  18. Zasady dobrego konsumenta
  19. Selektywna zbiórka odpadów
  20. Co dzieje się z odpadkami? Dlaczego segregacja odpadów jest ważna?
  21. Recykling. Pięć kolorów recyklingu
  22. Dzikie wysypiska śmieci i zagrożenia związane z ich istnieniem
  23. Działania służące ochronie przyrody i poprawie stanu środowiska. Co wiem o odpadach?
  24. Wykład „Ciekawostki ze świata zwierząt”
  25. Wyprawa terenowa ścieżką przyrodniczą – rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt
  26. Zajęcia laboratoryjne: Obserwacje mikroskopowe, przygotowywanie preparatów mikroskopowych
  27. Sala komputerowa – Usługi ekosystemowe
  28. Marsz na orientacje w terenie/park linowy/
  29. Najnowsze odkrycia biologii w dziedzinie nauk przyrodniczych
  30. Pobór próbek do badań. Poznawanie zagrożonych roślin i zwierząt
  31. Badanie zanieczyszczeń gleby. Typy gleb i jej właściwości. Oznaczanie gleby
  32. Badanie zanieczyszczeń powietrza
  33. Warsztaty teoretyczne i plenerowe – Formy terenu, procesy morfologiczne a struktury skalne
  34. Zagadki o lesie-prezentacja
  35. Warsztaty terenowe ścieżką przyrodniczą/rozpoznawanie drzew/
  36. Wyprawa terenowa-rozpoznawanie płazów i gadów, przeprawa przez rzekę
  37. Typy lasów polskich
  38. Oznaczanie bezkręgowców wodnych i pospolitych gatunków roślin
  39. Odgłosy przyrody; Komunikacja zwierząt
  40. Badanie zanieczyszczeń wody, powietrza i gleby
  41. Co to jest niska emisja? – wprowadzenie, podstawowe pojęcia
  42. Przyczyny niskiej emisji
  43. Badanie zanieczyszczeń i jakości powietrza
  44. Skutki niskiej emisji
  45. Odnawialne źródła energii jako alternatywa dla niskiej emisji
  46. Oddziaływanie zanieczyszczeń pochodzących z niskiej emisji na zdrowie człowieka
  47. Badanie zanieczyszczenia powietrza; Mikroskopowe badanie warstwy pyłu
  48. Ograniczenie niskiej emisji nie jest trudne!

Szkoła Ponadgimnazjalna

Zestaw programu nauczania

  1. Marsz na orientację w terenie. Pobór próbek do badań
  2. Cel i zasady monitorowania środowiska. Metody pomiaru zanieczyszczeń wody
  3. Oznaczanie czystości wody metodą bioindykacji (biologiczną)
  4. Analiza wyników badań (forma tabelaryczna)
  5. Sieć NATURA 2000 jako nowa forma ochrony przyrody
  6. Wpływ zanieczyszczeń na zagrożone gatunki roślin i zwierząt
  7. Bioróżnorodność co to i dlaczego zanika?
  8. Mini quiz przyrodniczy
  9. Odnawialne źródła energii. Wprowadzenie. Pojęcia i definicje
  10. Proporcje zużycia energii. Światowe zużycie energii
  11. Pomiar prędkości i kierunku wiatru w naturalnym otoczeniu. Poszukiwanie miejsc na potencjalną instalacje generatorów wiatrowych. Małe elektrownie wiatrowe
  12. Źródła energii. Światowe zasoby energii. Energia pierwotna
  13. Pomiar prędkości nurtu wody. Poszukiwanie miejsc do potencjalnej budowy generatorów wodnych
  14. Konwersja energii świetlnej. Budowa i działanie urządzeń korzystających z OZE: solary, pompy ciepła, generatory wodne, wiatrowe, ogniwa paliwowe
  15. Badanie parametrów OZE – karty pracy.
  16. Podstawowe pojęcia i definicje: odpady, recykling, utylizacja, surowce wtórne, segregacja śmieci
  17. Klasyfikacja i produkcja odpadów
  18. Zasady dobrego konsumenta
  19. Selektywna zbiórka odpadów
  20. Co dzieje się z odpadkami? Dlaczego segregacja odpadów jest ważna?
  21. Recykling. Pięć kolorów recyklingu
  22. Dzikie wysypiska śmieci i zagrożenia związane z ich istnieniem
  23. Działania służące ochronie przyrody i poprawie stanu środowiska. Co wiem o odpadach?
  24. Wyprawa terenowa ścieżką przyrodniczą – rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt
  25. Zajęcia laboratoryjne: Obserwacje mikroskopowe, przygotowywanie preparatów mikroskopowych
  26. Sala komputerowa – Usługi ekosystemowi
  27. Marsz na orientacje w terenie/park linowy/
  28. Najnowsze odkrycia biologii w dziedzinie nauk przyrodniczych
  29. Pobór próbek do badań. Poznawanie zagrożonych roślin i zwierząt
  30. Badanie zanieczyszczeń gleby. Typy gleb i jej właściwości. Oznaczanie gleby
  31. Badanie zanieczyszczeń powietrza
  32. Warsztaty teoretyczne i plenerowe – Formy terenu, procesy morfologiczne a struktury skalne
  33. Zagadki o lesie-prezentacja
  34. Warsztaty terenowe ścieżką przyrodniczą/rozpoznawanie drzew/
  35. Wyprawa terenowa-rozpoznawanie płazów i gadów, przeprawa przez rzekę
  36. Typy lasów polskich
  37. Oznaczanie bezkręgowców wodnych i pospolitych gatunków roślin
  38. Badanie zanieczyszczeń wody, powietrza i gleby
  39. Co to jest niska emisja? – wprowadzenie, podstawowe pojęcia
  40. Przyczyny niskiej emisji
  41. Badanie zanieczyszczeń i jakości powietrza
  42. Skutki niskiej emisji
  43. Odnawialne źródła energii jako alternatywa dla niskiej emisji
  44. Oddziaływanie zanieczyszczeń pochodzących z niskiej emisji na zdrowie człowieka
  45. Badanie zanieczyszczenia powietrza; Mikroskopowe badanie warstwy pyłu
  46. Ograniczenie niskiej emisji nie jest trudne!
  47. Warsztaty laboratoryjne – sekcja ryby
  48. Warsztaty terenowe – wyszukiwanie miejsc zagrożeń środowiska
  49. Sporządzenie mapy zanieczyszczeń i zagrożeń w okolicy
  50. Analiza zagrożeń życia codziennego dla naszego zdrowia.